לשכת רה"מ לדובר הקרמלין: "מוכנים לדיאלוג תוך שמירה על היחסים"

שלמה ריזל No Comments on לשכת רה"מ לדובר הקרמלין: "מוכנים לדיאלוג תוך שמירה על היחסים"

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדברי דובר הקרמלין: "אם אכן קיימות סוגיות משפטיות שעולות ביחס לפעילותה החשובה של הסוכנות היהודית ברוסיה, ישראל מוכנה ומזומנה לקיים על כך דיאלוג תוך שמירה על היחסים החשובים בין המדינות"

צילום: Doron Horowitz/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשבר עם רוסיה: דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, התייחס היום (שלישי) למשבר מול ישראל ואמר, כי "צריך להתייחס לסוגיה הזאת בזהירות יתרה. אכן, קיימות שאלות בנוגע לפעילות הסוכנות מבחינת שמירת החוקים של הפדרציה הרוסית. לא צריך להפוך את הסוגיה לנושא פוליטי ולא צריך להשליכה על כל מכלול היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות. יש להפנים כי כל הארגונים והמוסדות הפועלים ברוסיה מחוייבים לשמירת חוקי המדינה, זו דרישה כוללת לכולם, ללא יוצא מן הכלל".

מדוברות ראש הממשלה, יאיר לפיד נמסר בתגובה לדבריו, כי "יחסי ישראל-רוסיה נשענים על מורשת, קשר רציף ואינטרסים הדדיים. מקומה של הקהילה היהודית ביחסים אלה הוא מרכזי. אם אכן קיימות סוגיות משפטיות, שעולות ביחס לפעילותה החשובה של הסוכנות היהודית ברוסיה, ישראל, כתמיד, מוכנה ומזומנה לקיים על כך דיאלוג תוך שמירה על היחסים החשובים בין המדינות".

בתוך כך, האיחוד האירופי החליט לחדש את העיצומים שהטיל על רוסיה למשך שישה חודשים נוספים, בשל המשך הלחימה של רוסיה באוקראינה. הסנקציות הוטלו לראשונה כבר בשנת 2014 אך הורחבו משמעותית עם הפלישה הרוסית לאוקראינה השנה.

במקביל, מרכז תיאום משותף לייצוא תבואת החיטה אוקראינית, שהוקם תחת הסכם בתיווך האו"ם, ייפתח באיסטנבול מחר. מוסקבה, קייב, אנקרה והאו"ם חתמו בשבוע שעבר על ההסכם, שמחדש את ייצוא התבואה מאוקראינה.

מוקדם יותר הודיעה רוסיה כי תקנוס את ענקית האינטרנט גוגל בשלושים וארבעה מיליון דולרים בשל ניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי. צעד זה נעשה כחלק מקמפיין הולך וגובר של רוסיה כנגד חברות טכנולוגיה זרות.



0 תגובות